vrijdag 13 maart 2009

FIETSEN met HULPMOTOR oubollig of niet


Hoe kom ik op fietsen met hulpmotor?
Ten eerste omdat ik wat onderzoek gedaan heb naar keywords omdat ik natuurlijk wel bovenin google wil meespelen omdat ik wel wat te melden heb de komende tijd.
maar de vraag is of het oubollig is.
Een beetje wel denk ik omdat de fietsen met hulpmotor vroeger natuurlijk de solex en wat later de sparta-met waren.
Zelf heb ik ooit nog [van de rommelmarkt]een peugeot fiets uit 1951 gekocht met daarop een hulpmotortje met rolaandrijving op het achterwiel dit viel eigenlijk ook onder de fietsen met hulpmotor.
Aan de andere kant is het ook weer niet oubollig omdat de tijd natuurlijk voorruit gaat en de huidige fietsen met hulpmotor voorzien zijn van een electrische trapondersteunende motor wat meer in de tijdgeest van nu is, aangezien de batterij techniek zulke grote sprongen maakt [mob-telefoons,elektrische auto's]en wij als wereld steeds kritischer gaan kijken naar onze energie consumptie is de elektrische aandrijving de komende jaren sterk stijgende.
Dus de fietsen met hulpmotor van toen zijn gewoon de electrische fietsen van nu.
ik merk in mijn eigen vriendenkring ook een toenemende interesse in het electrisch fietsen [ en wij zijn allemaal tussen eind dertig en begin veertig ]dus het imago van alleen maar oude mensen op elektrische fietsen is ook aan het veranderen [of je moet eind dertig en begin veertig oud noemen]en later denk ik dat ook de jeugd het gemak van fietsen met hulpmotor of E-bikes gaan inzien.
De elektrische evolutie gaat nu zo snel dat elektrische aandrijving binnen enkele jaren niet meer uit ons straatbeeld is weg te denken, en ook de jeugd die de technische evolutie veel sneller oppikt zal er aan gaan geloven.
De fietsen met hulpmotor industrie zal binnenkort ook op de markt gaan komen met op jonger publiek gerichte elektrische fietsen, ik zag dit al in de folders die ik op de fietsvak 2009 kreeg toegereikt.
De trends op dit gebied ga ik nauwlettend volgen en zal hier ook verslag over doen op deze fietsen met hulpmotor blog.
Ik zou zeggen blijf het volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten